7 مرحله ازدواج
مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 25
بازدید هفته : 130
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 9922
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 25
بازدید هفته : 130
بازدید ماه : 119
بازدید سال : 1024
بازدید کلی : 9922
7 مرحله ازدواج


ازدواج ايده‌آل 7 مرحله دارد :


 

نوسان در رابطه هر زن و شوهري،‌ تا حدودي، طبيعي است. کافي است از کسي که هر مدتي از ازدواجش گذشته است،‌ اين موضوع را بپرسيد اما ميان‌برزدن براي اجتناب از برخي عوامل ايجادگر اين نوسان، امکان‌پذير است. اگرچه تمام دست‌‌اندازهاي مسير ازدواج قابل‌پيش‌بيني نيستند، با اين حال قواعد ساده‌اي وجود دارند که مي‌توانند مانند کمک‌فنر ماشين، تکان‌ها را جذب و همسران را در پيمودن اين مسير کمک کنند. در يك تقسيم‌بندي كلي، مي‌توان مسير ازدواج را به 7 مرحله تقسيم كرد و شما مي‌توانيد با در نظر گرفتن معيارهاي مراحل مختلف متوجه شويد كه خودتان در كدام مرحله از اين مراحل هفت‌گانه قرار داريد.
آشنايي با اين مراحل به شما کمک مي‌کند تا هنگام مواجهه با مشکلات، اضطراب‌تان کم شود. با شناخت اين مراحل مي‌توانيد دورنمايي از ازدواج‌تان به‌دست آوريد و در طول زندگي مشتركتان، هر جا كه ضرورت داشت، اصلاحات لازم را انجام دهيد.

مرحله1)عشق و اشتياق

روز ازدواج معمولا با روياي يك زندگي شادمان همراه است. هر روز صبح که بيدار مي‌شويد و هر شب که به خانه برمي‌گرديد، از ديدن همسرتان و اينکه او در کنارتان است،‌خوشحال مي‌شويد. اين، مرحله اول ازدواج (عشق و اشتياق) است. ممکن است در برخي ازدواج‌ها اين مرحله براي هميشه ادامه يابد اما در اغلب ازدواج‌ها مرحله دوم يا مرحله «واقع‌گرايي» كم‌كم فرا مي‌رسد.

مرحله2)درك تفاوت‌ها

كم‌كم از آن مرحله عشق و اشتياق به مرحله‌اي مي‌رسيد که متوجه مي‌شويد شما و همسرتان 2 فرد متفاوت با نيازهاي متفاوت هستيد. در اين مرحله، مهم است که همسرتان بداند شما به چه چيزهايي نياز داريد و شما نيز بايد نيازهاي همسرتان را بشنويد.

مرحله3)طغيان

بيشتر طلاق‌ها در اين مرحله رخ مي‌دهد. در اين مرحله است که خيلي‌ها از خودشان مي‌پرسند: «آيا با فرد نامناسبي ازدواج کرده‌ام؟ آيا ازدواجم اشتباه بوده است؟» پاسخ واقع‌بينانه اين است که همه ما با فردي ازدواج مي‌کنيم که با ما متفاوت است‌ اما مساله مهم اين است که به خاطر داشته باشيم که مي‌توانيم همراه همسرمان رشد کنيم و اين رشد در طول زمان و در نتيجه تعهد 2 نفر به يکديگر افزايش مي‌يابد. در اينجاست که مرحله بعدي يعني «مرحله همکاري» فرا مي‌‌رسد.

مرحله4)همكاري

رابطه ميان زن و شوهر با توجه به وقايعي که در زندگي آنها در جريان است، هميشه در حال تغيير است. با ادامه زندگي، آنها مشغول بزرگ کردن بچه‌ها،‌ انجام کارهاي روزانه خانه و وظايف شغلي خود مي‌شوند. همکاري زن و شوهر با يکديگر باعث مي‌شود هريک بتوانند از اين مرحله گذر کنند و به طرف مقابل‌‌شان هم در گذر از آن کمک کنند. مرحله بعدي مرحله «پيوستن دوباره» است که به آن، «نشانگان آشيان خالي» هم مي‌گويند.

مرحله5)پيوستن دوباره يا نشانگان آشيان خالي

در اين مرحله از زندگي معمولا بچه‌ها از خانه به دانشگاه مي‌روند يا زندگي مستقلي پيدا مي‌كنند و زن و شوهر يکديگر را بازمي‌يابند. زوج‌ها ممکن است در اين مرحله حتي با عشق بيشتري نسبت به اول ازدواج به هم بپيوندند و در اين صورت است که ازدواج وارد مرحله «کمال» مي‌شود.

مرحله6) كمال

اگر به اين مرحله از ازدواج رسيده باشيد، قاعدتا شما چرخه کاملي را گذرانده‌‌ايد؛ يعني در ابتداي ازدواج عشقي پراحساس داشته‌ايد و هنگامي که به اين مرحله (كمال) رسيده‌ايد، عشق‌تان عميق‌تر شده است.

مرحله7)مقابله با بحران

مرحله هفتم که مرحله بحران ناميده مي‌شود، ممکن است در هر زماني در طول ازدواج رخ دهد. وقوع بحران در زندگي مشترک، بخشي از ازدواج است كه هيچ‌کس نمي‌تواند زمان آن را پيش‌بيني کند. بحران ممکن است به دنبال از كار افتادگي، درگذشت فرزند يا يكي از والدين زوجين يا ... اتفاق بيفتد. کاري كه زن و شوهر در اين مرحله بايد انجام دهند، متحد شدن و يافتن راهي براي کنار آمدن با اين بحران است. به اين ترتيب آنها مي‌توانند ازدواج‌شان را به مسير اصلي برگردانند و آن را بپرورانند. اين پروراندن و تقويت، اساس يك ازدواج سعادتمند است و پروراندن رابطه زن و شوهر در همه مراحل بايد انجام شود. حسین غلامی



تعداد بازدید از این مطلب: 53
موضوعات مرتبط: ازدواج , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود